Intro Soortenjager

Ik ben een soortenjager. Dat wil zeggen dat ik elke vissoort wil vangen. Het vangen van een nieuwe vissoort geeft mij immers een grotere kick dan het vangen van mijn duizendste brasem. Leg je zelf geen beperkingen op als je een soortenjager wil zijn. Bekijk elke stek als een mogelijkheid om een nieuwe soort te vangen. Een tiendoornige stekelbaars zit bijvoorbeeld immers in superondiep water vol plantengroei. Water waar elke normale visser hard voorbij loopt omdat er toch geen vis zou zitten... Leer je gewenste vissoort kennen. Hoe meer je weet hoe succesvoller je zult zijn. Waar kun je je soort vinden? Wat eet die soort? Wanneer is hij actief? Hoe kun je hem vangen? Je zult met tegenslag te maken krijgen. Je ziet al gauw een belangrijk detail over het hoofd waardoor je missie niet slaagt. Maar dat maakt de voldoening alleen maar groter als het je gelukt is om een soort toe te voegen aan je soortenlijst!

dinsdag 19 april 2011

De Geusselt

Deze vijver naast het gelijknamige MVV-stadion heeft voor mij een speciale betekenis. Mijn eerste vis heb ik hier in 1991 gevangen tijdens mijn allereerste keer vissen met de hengel. Buiten dat was deze vijver een hotspot voor zeelt, snoek en bittervoorn. Tijden veranderen en door de aanleg van de A2 tunnel is de vijver leeggevist en voor de helft gedempt. Hopelijk komen de oude tijden ooit nog terug. Vissen met de method feeder op zeelt was hier een genot! Op de vaste stok ving ik ze ook wel eens maar dat waren meer toevalstreffers. Dan mocht je blij zijn met eentje op een dag. Op deze dag had ik er maar liefst vier met de method feeder! Bij de method feeder is proeven meteen hangen. Bij het vaste stokje kan de wantrouwende zeelt lang met het aas spelen zonder gehaakt te worden. Aangezien ik graag actief vis heb ik naast de method feeder ook nog het vaste stokje om het kleine spul te belagen. Nog steeds is deze vijver de enige stek waar ik bittervoorn heb weten te vangen.
Bittervoorn

Zeelt

Vetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageer