Intro Soortenjager

Ik ben een soortenjager. Dat wil zeggen dat ik elke vissoort wil vangen. Het vangen van een nieuwe vissoort geeft mij immers een grotere kick dan het vangen van mijn duizendste brasem. Leg je zelf geen beperkingen op als je een soortenjager wil zijn. Bekijk elke stek als een mogelijkheid om een nieuwe soort te vangen. Een tiendoornige stekelbaars zit bijvoorbeeld immers in superondiep water vol plantengroei. Water waar elke normale visser hard voorbij loopt omdat er toch geen vis zou zitten... Leer je gewenste vissoort kennen. Hoe meer je weet hoe succesvoller je zult zijn. Waar kun je je soort vinden? Wat eet die soort? Wanneer is hij actief? Hoe kun je hem vangen? Je zult met tegenslag te maken krijgen. Je ziet al gauw een belangrijk detail over het hoofd waardoor je missie niet slaagt. Maar dat maakt de voldoening alleen maar groter als het je gelukt is om een soort toe te voegen aan je soortenlijst!

vrijdag 6 april 2012

Een goede vrijdag

Er waren genoeg smoezen om niet te gaan vissen. De wind uit de noordhoek. De temperatuur is gekelderd. Mijn vriendin had de auto. Dat betekent dus met de fiets gaan vissen. Mijn conditie is gelijk aan die van een gemiddelde bejaarde. Om een idee te geven hoe graag ik sport... Ongeveer halverwege de fietstocht begon het me te dagen dat ik de hengelsteun was vergeten. Te lui om meer kilometers te maken besloot ik de hengels tussen stenen ofzo in te klemmen. Dat ging tot mijn verrassing nog goed ook. De verwachting was dat ik met de feeder misschien wat brasems kon vangen in de rivier. Ik had nog nooit wat gevangen met pineapple boilies van Sonubaits maar ja die dingen moeten ooit opgemaakt worden. Een hengel met maden en de ander met die vervloekte boilies. Tot mijn grote verbazing kreeg ik alle vijf de beten op de boilies. Om het nog mooier te maken verzilver ik elke beet. Stuk voor stuk leuke drillen en leuke vissen! 3 spiegelkarpers (50/48/51cm), 1 zeelt (49cm) en 1 winde (38cm). Met alle recht een goede vrijdag!

Zeelt
Spiegelkarper
Winde

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageer