Intro Soortenjager

Ik ben een soortenjager. Dat wil zeggen dat ik elke vissoort wil vangen. Het vangen van een nieuwe vissoort geeft mij immers een grotere kick dan het vangen van mijn duizendste brasem. Leg je zelf geen beperkingen op als je een soortenjager wil zijn. Bekijk elke stek als een mogelijkheid om een nieuwe soort te vangen. Een tiendoornige stekelbaars zit bijvoorbeeld immers in superondiep water vol plantengroei. Water waar elke normale visser hard voorbij loopt omdat er toch geen vis zou zitten... Leer je gewenste vissoort kennen. Hoe meer je weet hoe succesvoller je zult zijn. Waar kun je je soort vinden? Wat eet die soort? Wanneer is hij actief? Hoe kun je hem vangen? Je zult met tegenslag te maken krijgen. Je ziet al gauw een belangrijk detail over het hoofd waardoor je missie niet slaagt. Maar dat maakt de voldoening alleen maar groter als het je gelukt is om een soort toe te voegen aan je soortenlijst!

donderdag 27 januari 2011

Eindelijk een mooie kopvoorn!

Op de één of andere manier waren de grote kopvoorns me altijd te slim af. Grote kopvoorns zijn lastiger te vangen dan grote barbelen. Terwijl ze ongeveer evenveel voorkomen in de rivieren waar ik vis. Kleine kopvoorns zijn gemakkelijk te vangen maar de grote zijn ongelooflijk schuw. Ook een vis expert als Jos vangt per jaar gemiddeld maar enkele grote kopvoorns terwijl zijn gemiddeld aantal barbelen in de honderden loopt per jaar. Dit keer lukte het me wel een mooi exemplaar te vangen! Een koude dag met helder water waardoor het moeilijk was om überhaupt vis te vangen. Na de kopvoorn wist ik ook nog een barbeel te vangen.
Kopvoorn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageer