Intro Soortenjager

Ik ben een soortenjager. Dat wil zeggen dat ik elke vissoort wil vangen. Het vangen van een nieuwe vissoort geeft mij immers een grotere kick dan het vangen van mijn duizendste brasem. Leg je zelf geen beperkingen op als je een soortenjager wil zijn. Bekijk elke stek als een mogelijkheid om een nieuwe soort te vangen. Een tiendoornige stekelbaars zit bijvoorbeeld immers in superondiep water vol plantengroei. Water waar elke normale visser hard voorbij loopt omdat er toch geen vis zou zitten... Leer je gewenste vissoort kennen. Hoe meer je weet hoe succesvoller je zult zijn. Waar kun je je soort vinden? Wat eet die soort? Wanneer is hij actief? Hoe kun je hem vangen? Je zult met tegenslag te maken krijgen. Je ziet al gauw een belangrijk detail over het hoofd waardoor je missie niet slaagt. Maar dat maakt de voldoening alleen maar groter als het je gelukt is om een soort toe te voegen aan je soortenlijst!

vrijdag 11 juli 2014

Tripje Scheveningen

Het hoofddoel van het dagje uit naar Scheveningen was niet vissen. Toch kon er een uurtje gevist worden. Aangekomen op het Noordelijk havenhoofd blijkt het niet zo gemakkelijk te zijn om tussen de blokken in te peuteren. Op slechts enkele blokken kun je klauteren maar het gros leidt tot een flinke smak. En er moet natuurlijk wel water zijn om er te kunnen vissen en toen ik aankwam was het uiteraard eb. Gelukkig begon het water wel te stijgen.

De stek
Stukjes zalm trokken geen aandacht van de vissen als ze daar al zaten. De meeuwen waren er wel van gecharmeerd dus het was uitkijken geblazen om het aas niet te verliezen op een lullige manier
.
Wachtend op zijn kans om je aas te roven...
Ik had ook nog een paar dode zagers bij. Vers en levend zijn zagers topaas maar dood zijn ze al gauw waardeloos. Niet dat ik er erg veel hoop mee had, maar de zalm liet het afweten dus proberen maar. Vlot drie stuks achter elkaar met ranzige stukjes zager! Target binnen!

Slijmvis

Ook lelijke soorten tellen
In Scheveningen is er voor de visliefhebber ook nog Sealife. Het eerste wat we te zien kregen waren uit de kluiten gewassen zonnebaarzen, riviergrondels en ruisvoorns. De naam Sealife dekt de lading dus niet helemaal... Toch lekker kunnen vergapen aan een hoop zoetwatersoorten en zoutwatersoorten die ik nog niet heb. Als soortenjager ben je nooit klaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageer