Intro Soortenjager

Ik ben een soortenjager. Dat wil zeggen dat ik elke vissoort wil vangen. Het vangen van een nieuwe vissoort geeft mij immers een grotere kick dan het vangen van mijn duizendste brasem. Leg je zelf geen beperkingen op als je een soortenjager wil zijn. Bekijk elke stek als een mogelijkheid om een nieuwe soort te vangen. Een tiendoornige stekelbaars zit bijvoorbeeld immers in superondiep water vol plantengroei. Water waar elke normale visser hard voorbij loopt omdat er toch geen vis zou zitten... Leer je gewenste vissoort kennen. Hoe meer je weet hoe succesvoller je zult zijn. Waar kun je je soort vinden? Wat eet die soort? Wanneer is hij actief? Hoe kun je hem vangen? Je zult met tegenslag te maken krijgen. Je ziet al gauw een belangrijk detail over het hoofd waardoor je missie niet slaagt. Maar dat maakt de voldoening alleen maar groter als het je gelukt is om een soort toe te voegen aan je soortenlijst!

dinsdag 12 mei 2015

Als de barbeel niet wil bijten...

Bepaalde soorten die ik elk jaar wel vang hebben zo nu en dan een sterke aantrekkingskracht op me. Barbeel is er één van. Nu wist ik van mijn leermeester Jos Raaijmakers dat de resultaten van de barbeel cracks de laatste weken erg matig waren. Maar ja als je niet gaat vang je ze sowieso niet. Om een lang verhaal kort te maken: ik ving ze niet. Jos Raaijmakers op een andere stek evenmin.

Om de feederhengels toch nuttig te gebruiken besloot ik zeelt als target te bombarderen. Het grote voordeel van de method feeder is dat je niet scherp hoeft te vissen. Alle tijd dus om het jonge grut te fotograferen.

Snoeksnacks
Lelijke eendjes


Zo af en toe mocht ik aan de slag met een vis die wel trek had. Weer een prachtige lente dag zonder druppel regen met een mooie portie zeelt en brasem.

Zeelt
Vloermat
Zeeltselfie


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageer